4 redenen waarom je klanten een app willen

Wil je apps voor je klanten laten maken? Of wil je meer je klanten van dienst zijn met een speciale app? Dan geven we je nu 4 redenen waarom je klanten eigenlijk al een app willen.

1. Je bent nu trendsetter

Waarschijnlijk weet je als geen ander dat het gebruik van smartphones en tablet ontzettend groeit. De groei van apps die er bij komen is nog groter. Over een paar jaar heeft elk bedrijf een app voor meerdere doeleinden of dit nu extern of intern is.

Op dit moment betekent dat een bedrijf zich nu kan onderscheiden met een mobiele app. Het overgrote deel van de apps zijn nog altijd entertainment apps zijn en waar we eigenlijk best zonder kunnen, maar het gebruik groeit nog steeds het snelst in de categorie business apps.

Echter is het gebruik van business apps nog niet erg breed. Zo zijn je klanten nu nog trendsetters, want ze betalen nog geen hoge prijs die normaal is bij zo’n uitbreiding. De prijzen van mobiele apps zijn flink gedaald door innovatieve oplossingen zoals de Appgenerator.

2. Alles draait om marketing

Uw klanten zullen zich waarschijnlijk afvragen waarom ze eigenlijk een app nodig hebben en waarom ook een website? De mobiele apps staan op de smartphone en zo ben je met een app altijd zichtbaar op het favoriete communicatiemiddel van de klant.

Met een simpele tap of swipe heb je direct contact met je klanten als bedrijf. Er is geen tussenkomst van een beperkende browser en het draagt goed bij de gebruikerservaring.

Zo kun je ook een app weer gebruiken om klanten te informeren via Twitter en Facebook. Verkoop je producten van je app en laat de betaling verlopen via iDeal, PayPal of misschien wel via het nieuwe betalingssysteem Apple Pay. Je kunt gebruikers ook pushberichten sturen met speciale aanbiedingen.

Daarnaast kun je ook data verzamelen van je klanten en dit zorgt voor feedback en ondersteuning. Het is zelfs mogelijk om een klantenkaart in de app te integreren. Zo zullen de smartphones binnen afzienbare tijd het meest gebruikte communicatiemiddel zijn om het contact met je klanten te kunnen onderhouden.

3. Een beter bedrijfsvoering door mobiele apps

Zo heeft de bedrijfsvoering baat bij de mobiele revolutie door het toenemende gebruik van apps. Hierdoor wordt het allemaal een stuk makkelijker en efficiënter. Zo kun je binnen een paar uur al een app bouwen voor specifiek intern gebruik voor bijvoorbeeld congres, een evenement of interne werkzaamheden.

Wanneer je bijvoorbeeld een congres organiseert kun je een app bouwen die bezoekers alle informatie overzichtelijk op hun smartphone presenteert. Je moet dan denken aan het programma, profielen, sprekers en mede-bezoekers.

4. Eenvoudig te onderhouden

Als je apps bouwt voor klanten, dan kun je deze apps onderhouden met een CMS-systeem en dit werkt heel eenvoudig. Iedereen die overweg kan met een computer kan kleine wijzigingen aan de app doen. Denk bijvoorbeeld aan het updaten van sommige informatie in de app kan in veel gevallen geheel automatisch. Hierdoor heb je er eigenlijk geen omkijken meer naar.